جک قيچي توکار
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

جک قيچي به سادگي با چرخاندن يک لنگ کوچک که به يک انتهاي جک قيچي وارد شده کار مي کند. اين لنگ معمولا "Z" شکل است. انتهاي آن درون يک سوراخ حلقه اي قرار مي گيرد که روي انتهاي پيچ نصب شده است ، که اين موضوع نيروي وارد شده به جک قيچي است. ... پيچ مانند مکانيزم دنده عمل مي کند.

جک قيچي توکار

جک قيچي از چه ساخته شده است؟

جک هاي قيچي توکار وسيله اي هستند که براي بلند کردن سرعت و دقت وسايل نقليه از زمين استفاده مي شوند. به آنها جکهاي قيچي گفته مي شود زيرا از قطعات فلزي مورب ساخته شده اند که به شکلي شبيه قيچي منقبض و منبسط مي شوند.

جک هاي قيچي چقدر بالا مي روند؟

15 تا 30 اينچ

جک قيچي مي تواند در زير اکثر وسايل نقليه قرار بگيرد ، اما حداکثر ارتفاع آن از 15 تا 30 اينچ است. ظرفيت بالابر آن يک تا دو تن است.

 

جک هاي قيچي خطرناک هستند؟

جکهاي قيچي و جکها هر دو جاي خود را دارند و هر دو فوق العاده مفيد هستند ، اما در صورت استفاده فراتر از آنچه براي انجام کار استفاده مي شوند ، اگر کاملاً خطرناک نباشد ، ناخوشايند هستند. ... اين نکات مربوط به جک اتومبيل را بخاطر بسپاريد ، و مي توانيد با خيال راحت تقريباً روي هر چيزي که در زير اتومبيل است کار کنيد

 

چرا به جک اتومبيل جک گفته مي شود؟

نام شخصي جک ، که در حدود قرن سيزدهم به عنوان نام مستعار جان به انگليسي استفاده شد ، در قرن شانزدهم ظاهر شد تا به عنوان يک کلمه محاوره اي براي "يک مرد (از وضعيت پايين)" استفاده شود (همانطور که در استفاده هاي مدرن "همه کاره و هيچ کاره").

 

آيا مي توانم از جک قيچي براي تعويض روغن استفاده کنم؟

در هر صورت ، قبل از خزيدن در زير اتومبيل خود اطمينان حاصل کنيد که از چوک يا پايه هاي جک استفاده کنيد. هنگام تعويض روغن هرگز فقط از جک براي پشتيباني وسيله نقليه خود استفاده نکنيد. ... با جيب قيچي که همراه ماشين است زير ماشين خود نرويد.

 

آيا جک هاي بطري از جک هاي قيچي بهتر هستند؟

در صورت تعويض لاستيک در زمين ناهموار يا روي سطح ناپايدار (شن ، خاک و غيره) ، جک هاي قيچي به راحتي مي توانند وسيله نقليه شما را بلغزانند و زمين بزنند. ... علاوه بر آنچه که ذکر کردم ، استفاده از جک هاي بطري نيز آسان تر است و سرعت آنها از چرخاندن يک قيچي قيچي سريعتر است!

 

آيا مي توانم ماشينم را يک شبه روي جک بگذارم؟

اين احتمال وجود دارد که خوب شود ، اما زير آن يک زيرانداز بگذاريد تا ايمن باشد. اگر جک زد (جک قيچي) ، يا اگر جک داراي نشتي مايع هيدروليکي کوچک است (جک کف) ، مي تواند شروع به پايين آمدن يا سقوط کند. مي توانيد لوازم يدکي بگيريد و آن را زير آن قرار دهيد و سپس به آرامي آن را روي آن قرار دهيد ، يا يک تخته بزرگ.

 

آيا مي توانيد از هر جک اتومبيل روي هر اتومبيل استفاده کنيد؟

شما مي توانيد جک هاي قيچي را بخريد که با هر اتومبيل کار کند ، اما بيشتر آنها مخصوصاً براي يک مدل يا مدل خاص ساخته شده اند. دليلش اين است که شما بايد از آنها در نقاط بالابر خاصي روي ماشين استفاده کنيد ، که مي توانيد در کتابچه راهنماي مالک خود پيدا کنيد.

 

آيا کار در زير ماشين روي پايه هاي جک ايمن است؟

مي توانيد جک را زير آن نگه داريد تا در قسمت ايمني قرار داشته باشد ، اما مطمئن شويد که به هيچ وجه عدم تعادل خودرو يا مبارزه با جايگاه نيست. ... اگر هنگام کار در زير اتومبيل ، چرخ ها را برمي داريد ، هرگز فکر بدي نيست که آنها را به عنوان يک اقدام ايمني اضافي زير ماشين قرار دهيد.





:: برچسب‌ها: زمين ناهموار ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: